Gratis verzending binnen Nederland | 30 dagen geld-terug-garantie

Goede voornemens? Wordt in 2022 pijn vrij!

Deze blog is gericht op pijnvrij worden, maar de stappen die beschreven worden zijn universeel en kunnen voor ieder doel gebruikt worden. Of je nu 10 kilo wilt afvallen, 1.000.000 euro wilt verdienen of gewoon een bom van energie wilt zijn, door deze stappen uit te voeren, zul je jouw doelen bereiken. Geen excuses. 

Wat zijn jouw doelen voor 2022? Mensen die gezond zijn hebben vaak van allerlei dromen en doelen, maar wanneer je ziek bent of pijn hebt, wil je meestal maar één ding: Dat die pijn weg gaat. Toch komt het vaak voor dat mensen zich er bij neerleggen dat hun (chronische) pijn er nu eenmaal is en dat ze er mee moeten leren leven. Wij geloven erin dat iedereen pijnvrij kan worden, ongeacht wat de oorzaak is van de pijnklachten.

Als je doet wat je altijd deed, zul je ook krijgen wat je altijd kreeg.

Ken jij dit gezegde? Als je van jouw pijn af wilt komen, moet je dus wel open staan voor een andere visie en anders naar pijn gaan kijken. Heb je bijvoorbeeld wel eens nagedacht over wat voor effect jouw bewegingspatroon, slaap, ademhaling, voedingspatroon, onderdrukte emoties of autonome zenuwstelsel kan hebben op jou, je energie en jouw pijn?

Bij pijnklachten is het belangrijk om eerlijk te kijken naar jezelf, want het begint allemaal bij bewustwording. Wat zijn de gewoontes die jij dagelijks doet zonder er bij na te denken? Helpen ze jou, of werken ze je eigenlijk tegen? 
Heb jij een van de volgende eigenschappen? 

  • perfectionistisch
  • ondernemend en gedreven
  • zorgzaam
  • jezelf wegcijferen voor anderen
  • ambitieus zijn
  • de beste willen zijn
  • trauma meegemaakt

In dat geval, is deze blog voor jou extra belangrijk, want dit zijn namelijk veel voorkomende eigenschappen van mensen met (chronische) pijnklachten.

De weg naar succes

(chronische) Pijn is heel complex en er zijn veel factoren die hier invloed op kunnen hebben. Zoals gezegd is bewustwording de eerste stap naar verandering. Je moet eerst bewust zijn dat er verandering nodig is en dat dat ook mogelijk is. Daarna is het belangrijk om een helder doel te stellen. Wat wil jij bereiken? Na het stellen van een doel, maak je een plan om het te bereiken die je gaat uitvoeren. Je plan zal waarschijnlijk nooit echt waterdicht zijn en er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren. Daarom is het ook belangrijk om tijdens het uitvoeren van je plan regelmatig te reflecteren en zo nodig bij te sturen, zodat je wel goed op koers blijft om richting jouw doel te gaan.
Pak een pen en notitieboekje en beantwoord de volgende vragen als je serieus bent met jouw doelen:

1. Wat wil je bereiken en wanneer wil je het bereikt hebben?
Denk hier goed over na en maak het SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch & Tijdsgebonden)

2. Waarom wil je dat bereiken?
Wat is jouw verlangen? waarom wil je verandering? Schrijf alles op.

3. Wat moet er veranderen om dat te bereiken?
Vaak ben jij degene die moet veranderen. (zijn er bepaalde gewoontes of eigenschappen die je tegenhouden, heb je de juiste kennis niet of verzin je vaak excuusjes)

4. Wat kun jij doen om dat te veranderen?
Focus op de dingen waar jij invloed op hebt. 

5. Wat ga je dagelijks, wekelijks en maandelijks doen om jouw doelen te behalen?
Schrijf concrete actiepunten op die je consistent gaat uitvoeren.  

6. Hoe ga je jouw voortgang meten?
Hoe weet je of je op schema loopt? Wat zijn signalen dat je uit koers loopt?  
Het is belangrijk om regelmatig te reflecteren op de actie die je hebt ondernomen en de resultaten die je daarmee hebt bereikt, zodat je op tijd bij kunt sturen. 

Voer jouw plan uit 
Als je alle vragen eerlijk beantwoord hebt, heb je jouw persoonlijke plan uitgeschreven. Nu is het tijd om het uit te voeren. Start vandaag nog met de eerste stap, hoe klein die ook is. Je weet pas echt dat je een beslissing hebt genomen als je direct actie neemt. Blijf reflecteren en bijsturen indien nodig en geef niet op bij tegenslagen. Vraag desnoods om hulp van mensen met ervaring. Neem geen genoegen met minder dan wat je voor jezelf als doel hebt gesteld en blijf doorgaan totdat je jouw doel bereikt hebt. 

Maak je doelen visueel
Herinner jezelf elke dag aan jouw doel en jouw verlangen. Print het uit en plak het op je spiegel, maak een visionbord als bureaublad achtergrond, lees het elke dag 's avonds en 's ochtends op, doe wat voor jou werkt. Door jezelf elke dag te herinneren aan jouw doel en jouw verlangen, zul je steeds meer gaan geloven dat jouw doel mogelijk is en wordt je extra gedreven om het te bereiken. Vertrouwen in jezelf en je eigen vermogens is essentieel om je doelen te bereiken en door te zetten wanneer het tegen zit. Dit vertrouwen ontwikkel je echter niet alleen maar door positief denken, affirmaties en visualiseren. Het belangrijkste is dat je actie neemt.

Alleen actie leidt tot resutaten

 Bonus: Boekentip

Als afsluiter wil ik graag een boeken aanraden die je nog véél meer kan helpen om pijnvrij te worden: De Oplossing Voor Pijn.

Boek-de-oplossing-voor-pijn

Dit boek is geschreven door een van onze partners: Maikel Korbmacher en gaat je gegarandeerd nieuwe inzichten, tips en adviezen geven over pijn. Niet alleen over hoe je pijn oplost, maar ook hoe je je gezondheid verbetert en hoe je problemen in de toekomst kunt voorkomen, zodat jij in 2022 pijnvrij kunt worden en dat ook blijft!

Laat een reactie achter

Onverslaanbaar in prijs/kwaliteit

Gratis verzending binnen Nederland

30 dagen geld-terug-garantie

Aangeraden door gezondheidsexperts